سین . الف
سین . الف

سین . الف

کتاب تجربه های اخیر

این کتاب در واقع متن یک نمایشنامه است که توسط آقای امیر رضا کوهستانی با اقتباس از نمایشنامه ای به همین نام نوشته نادیا راس و جکوب ورن نوشته شده است . یک کتاب در قطع جیبی که ظرف مدت دو ساعت می شود آنرا خواند .

شش نفر بازیگر شخصیتهای این نمایشنامه را تشکیل می دهند . 

پیش گفتاری که در ابتدای کتاب آمده درآغاز برای خواننده معنای خاصی را تداعی نمیکند ولی جذابیت تکرار این رخدادها برای دو شخص خاص به فاصله یک قرن توجه را به خود جلب میکند و بعد از خواندن نمایشنامه خواننده متوجه این سیل میشود که البته کنش و واکنشها و دیالوگها و شخصیت پردازیها خواننده را دقیقا به همین نتیجه میرساند که سرگذشتی که برای یکی  در سالهای گذشته رخ داده دقیقا برای اعضای بعدی آن خانواده تکرار می شود .

متن نمایشنامه متنی کاملا مدرن که نه به زمان واحد نه به مکان واحد ارسطویی پایبند نیست و حتی به صورت واضح تک تک سالها به مدت صد سال نام برده می شوند و گذر زمان را به خواننده القا میکند .و جالت تر اینکه هیچ تعلیقی هم در داستان نیست یا گره افکنی های مرسوم ، یک داستان ساده که خواننده دوست دارد از تجربه های دیگران بشنود شاید همین تحریک حس کنجکاور خواننده کشش لازم را برای ادامه خواندن متن یا دیدن نمایش را ایجاد میکند .

از اواسط نمایشنامه خوانندهحدس میزند که جنبه های روانشناسی و گاهی هم فلسفه در پس ذهن نویسنده بوده و این حدس زمانی به یقین تبدیل می شود که شخصیت روانشناس دوره گرد به صحنه می آید .

نویسنده با اشاره به احساساتی همچون حسد و روابط اجتماعی و سختی ها و فشارهای زندگی  به خواننده این نکته را گوش زد میکند که برای درگیر شدن با سختیهای زندگی لازم نیست که حتما اتفاق عجیب یا خارق العاده ای رخ دهد یا آدم خاصی از قشر خاص باشید این اتفاقات و احساسات برای همه در هر شرایطی امکان رخ دادن دارد ولی د پایان به این نتیجه می رسد که هر اتفاق بدی که افتاده و از کنترل ما خارج بوده ، نباید مانع ادامه زندگی باشد و فراموشی تلخیها و ناگواریها شاید بهترین راه برای ادامه مسیر است .

امیر کوهستانی متولد سال 1357 در شیراز است .